Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

PITABRØD

Du trenger:
25 g tørrgjær
5 dl vann, lunkent
2 ss olie
2 ts salt
12 dl hvetemel


Slik gjør du:
Bland tørrgjæren og saltet med hvetemelet i en bakebolle, ha oljen i lunkent vann (40 grader) og bland med melet. Elt til du har en blank og smidig deig.
Heves lunt og tildekket i ca. 45 min.
Varm ovnen til 250 grader, og varm bakeplater i ovnen.
Del deigen i 2, rull to pølser av deigen. Hver pølse deles i 8 eller 10 emner, rulles til boller. Settes til heving i ca 10 minutter, tildekket med et kjøkkenhåndkle.
Kjevl hver bolle flat til ca 1 cm. tykkelse, og legg dem på varme bakeplater (det går nok ikke så mange av gangen i ovenen, 2 eller 4 alt etter størrelsen du velger).
Settes i ovnen på 250 grader i ca 8 minutter, for å beholde dem myke la de avkjøle under et kjøkkenhåndkle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar