Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

POTETSALAT MED EPLE OG VÅRLØK

Du trenger:
8 middels store poteter (ca 1 kg)
1 eple
4 stilker vårløk
1 dl sylteagurk
1 ss presset sitronsaft
1 beger lettrømme
1 pk (165 g) lettmajones
1,5 ts grov sennep
1 strøken ts salt
1/2 ts nykvernet pepper
1 ss lake fra sylteagurk

Slik gjør du:
Kok potetene i lettsaltet vann, avkjøl, skrell og del i små terninger. Kutt eple i små terninger og press sitron over. Kutt vårløk i tynne ringer, sylteagurk i små terninger. Bland godt sammen alle ingrediensene. Smak til med salt og pepper. La salaten stå kjølig frem til servering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar