Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

SJOKOLADERULLEKAKE

Du trenger:
3 egg
90 g sukker
60 g hvetemel
1 ts bakepulver
4 ss kakao
1 ts vaniljesukker

Smørkrem:
150 g mykt smør
180 g melis
3 ts vaniljesukker
1 eggeplommer
sitronsaft

Slik gjør du:
Pisk stiv eggedosis av egg og sukker.
Sikt på det tørre og vend det forsiktig inn med slikkepott.
Hell røra i bakepapirkledd langpanne og stryk det jevnt utover.
Stek kaka på 250 grader midt i ovnen i ca. 5 min.

Fyll:
Bland sammen smør, melis og vaniljesukker.
Rør til det blir litt luftig. Ha i eggeplommen og rør godt.
Smak til med sitronsaft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar