Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

RENGJØRING AV FLASKER/GLASS TIL SYLTING/SAFTING

- Gjøres under arbeidet med syltingen/saftpressingen.
- Viktig med god hygiene, dårlig hygiene vil raskt medføre at det danner seg mugg på saften eller syltetøyet.
- Vask flasker/glass grundig i varmt vann og såpe, skyll i så varmt vann som mulig.
- Legg ett rent glasshåndkle i en langpanne og legg på glassene/flaskene og lokkene.
- Hell over litt vann.
- La dem dampe i stekeovnen på 125 grader i minimum 20 minutter.
- Ta de ut med ett rent glasshåndkle etter hvert som de brukes.
- Fyll helt fulle uten at det renner over kanten.
- Sett på lokk/kork med en gang!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar