Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

PAIBUNN,LAGE/STEKE

Her er noen tips når du skal lage og steke paibunn:

-Ikke strekk deigen når den kjevles eller legges i paiforma, da vil den krympe

-La paideigen bli romtemperert før du kjevler/trykker den ut i forma

-Når du har kledt forma med paideigen så setter du den inn i kjøleskapet i ca. 30min. Da stivner den og krymper ikke under steking.

-Dekk bunnen med aluminiumsfolie og fyll den med tørkede erter før steking, det forhindrer at bunnen hever seg. . Ta ut folien med ertene. Stek den tomme bunnen til den har en svak gyllen farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar