Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

LAGRING OG FRYSING AV KAKER

Kaker må dekkes godt til så de ikke tørker ut.
En lagkake fylt med krem eller sjokolade bør helst oppbevares i kjøleskapet i en tett plastboks, for eksempel kaketinne.
Andre lagkaker bør oppbevares et kjølig sted.
Pakk kaker som ikke er pyntet inn i matpapir og oppbevar dem i lufttette bokser.
Ved frysing pakkes kaken inn i matpapir og legges i en frysepose. Klem ut luften, lukk igjen og merk den med dato. Tin den igjen, uåpnet, i kjøleskapet eller et annet kjølig sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar