Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

KOKE EGG


For at eggene ikke skal sprekke, ta dem ut av kjøleskapet ca. 30 min før koking.
Stikk hull med nål i den butte enden.
Kok opp vann i en liten kjele (3/4 full).
Senk egget forsiktig ned med en skje.
La vannet koke opp igjen.
Senk varmen og la det koke svakt i ca. 4 min. Nå er egget bløtkokt (skjer av toppen med en kniv).Hvis du vil ha det hardkokt lar du det småkoke i ca. 6 min. til(ha egget over i kaldt vann, ta av skallet, la det ligge i kaldt vann ca.7 min).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar