Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

EPLEKAKE MED KOKOS


Du trenger:

Bunn:
100 g Smør
2,5 dl hvetemel
2 ss sukker
1 ss vann

Fyll:
3 epler eller 150 g rabarbra
2 egg
1 dl sukker
0,8 ts salt
1 dl kokosmasse
3 dl Matyoghurt
2 ss hvetemel

Tilbehør:
1 dl Kremfløte
2 ss sukker


Slik gjør du:
Ha smør, mel og sukker i bollen til en foodprocessor, eller smuldre smøret i melet for hånd. La maskinern gå til alt er smuldret, hell i vann og arbeid alt sammen til en deig.
Trykk ut deigen i formen(med løs bunn, 22cm), og la den stå kjølig i ca.30 minutter. Prikk med en gaffel. Forstek paiskallet ved 200 grader i ca. 10 min.

Visp egg og sukker porøst. Rør i salt, kokos, matyoghurt og mel.
Skrell, ta ut kjernehus og skjær eplene i båter. Legg eplebåtene i paiskallet og hell over røren. Stek nederst i ovnen på 200 grader i ca.30-40 min. Avkjøl paien og strø evnt. over litt kokos ved servering.

Visp fløten med sukker til krem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar