Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

SUKSESSTERTE MED SJOKOLADE


Du trenger:
4 eggehviter
150 g melis
50 g mørk kokesjokolade
150 g mandler
1/2 ts bakepulver

Krem:
6 eggeplommer
150 g sukker
2 dl fløte
1,5 ts vaniljesukker
150 g smør, temperert


Slik gjør du:
Mal mandler og grovhakk sjokolade.

Pisk eggehviten halvstiv og tilsett melisen litt etter litt.
Pisk til du får en stiv marengs.
Vend inn malte mandler og grovhakket sjokolade sammen med bakepulveret.

Ha røren i en smurt form, ca. 24cm i diameter.
Stek på 170 grader i 25- 30 minutter.
Framgangsmåte Krem :
Bland eggeplommer, fløte, sukker og vaniljesukker i en kjele.
Kok opp på svak varme til det tykner. Det er viktig å røre hele tiden.
Avkjøl kremen til romtemperatur.

Pisk opp temperert smør og tilsett den kokte kremen.

Fordel kremen over nøttebunnen. Ha gjerne noe av kremen igjen til å ha i en sprøytepose.
Lag et fint mønster og pynt kaken med det du måtte ønske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar