Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

MMF (marsmellowfondant)


Du trenger:
200g marsmellows
2ss vann
2ss delfiafett
ca.500g melis
Farge/kakao

Slik gjør du:
Ha vann, delfiafett og marsmellows i en stor bolle og sett den i mikroen i ca. 1,5-2min til det puffer opp.Ta det ut og rør kjempe godt.
Ha i evt. farge. (hvis du skal ha flere farger kan du kna inn fargene til slutt)Rør inn siktet melis (litt av gangen).
Når du ikke klarer å røre inn mer melis så hell deigen ut på bordet, ha godt med melis på hendene og sikt på melis og kna det inn.Når du har fått en marsipanlignende konsistens, pakk den inn i plast.
Hvis den skal brukes samme dag kan den ligge på benken. Hvis ikke så kan den oppbevares flere mnd. i kjøleskap. Men husk å ta den ut i god tid før bruk.
Kna den godt før du begynner å kjevle.
Bruk melis eller mel til utkjevlingen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar