Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

SJOKOLADEPASTA

Du trenger:
Sjokoladelys sirupBlandes etter forholdene 2:1 i vekt.
F.eks 500g smeltet sjokolade
250g lys sirup

Slik gjør du:
Smelt sjokoladen i vannbad.Bland inn sirupen og rør godt til det blir en tykk masse.La massen stå på kjøkkenbenken til avkjøling. Rør i den av og til slik at fettet blandes inn igjen.Legg pastaen i plastpose før den blir helt stiv, eller er den vanskelig å få ut av bollen
Oppbevares i plastpose i romtemperatur.
Lønner seg ikke å bruke den billigste sjokoladen, pga. mange rare tilsettningsstoffer kan pastaen bli vanskelig å jobbe med.

Jeg bruker ofte melkesjokolade, det blir en hærlig smak men er ikke den beste å jobbe med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar