Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

OREO KAKE


Du trenger:

450 g Oreo Cookies (eller annen sjokoladekjeks med fyll)

100 g smeltet smør

2 pk Tine kremost naturell (eller 1 pk Philadelphia 225 g) - myknet

2,5 dl melis

3,5 dl pisket krem

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose Toro sjokolademousse

3 dl melk til moussen


Slik gjør du:
1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Hakk resten av kjeksen opp i bittesmå biter.

Smelt smøret, og bland med kakesmulene. Ha massen over i en rund kakeform (24 centimeter).

Bland kremosten sammen med melis, og pisk med håndmixer til blandingen er luftig og kremet. Bland i sukkeret, og vend forsiktig inn halvparten av den stivpiskede kremen. Smør massen over kjeks/smør-blandingen i formen. Ha over halvparten av kjeksbitene du har satt til side. Sett i kjøleskap i 30 minutter.

Lag sjokolademoussen etter anvisning på pakken. Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap i 1 time. Legg et lag med krem på toppen, og pynt med sjokoladesaus. Avkjøl ytterligere noen timer, la den gjerne stå over natten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar