Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

FOTBALLKAKE


Du trenger:
8 Egg
9 dl Sukker
13 dl Hvetemel
6 ts Bakepulver
4,5 dl Melk
450 g Margarin
5 ts Vaniljesukker
3 ss Bakekakao
1 pk Revet kokos
Grønn konditorfarge
1 pk Seigmann
4 Kjærlighet på pinne
2 Bakepapir

Glasur:
150 g Margarin
3 ts Vaniljesukker
7 dl Melis
150 g Kokesjokolade
4 ss Kaffe
1 Egg

Slik gjør du:
Sett stekeovnen på 175 grader.

Pisk egg og sukker til eggedosis.
Smelt margarin og ha i melken.
Vei opp alt det tørre.

Bland væsken forsiktig inn i eggedosisen og sikt inn det tørre.

Helles i en bakepapirkledd langpanne og stekes i ca.30 minutter.
Framgangsmåte Glasur :
Smelt margarin.
Ta kjelen av platen og tilsett kaffe og sjokolade.
Ha i siktet melis og vaniljesukker.
Bland alt godt sammen og rør tilslutt inn egget.

Lag gressplenen ved å farge kokos med grønn konditorfarge.(Legg denne på glasuren før den stivner ellers vil ikke kokosen feste seg9.
Bruk seigmenn på tannpirker som fotballspillere og bruk slikepinner som hjørneflagg.
Målene lages ved å brette og stikke sugerør ned i kaken. Fotballen får du kjøpt i godteributikker.
Linjene kan markeres ved å lage eggehviteglasur eller bruke hvit kokos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar