Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

AMERIKANSKE MUFFINS MED DUMLE


Du trenger:
2 dl farin

125 gr smør
2 egg
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
4,5 dl hvetemel
1,5 dl melk
1 plate mørk kokesjokolade
12 Dumle

Slik gjør du
Visp smør og sukker porøst, tilsett ett egg av gangen.

Bland det tørre og ha det i vekselsvis med melk til glatt deig.
Rør til slutt inn grovhakket kokesjokolade.
Ta 12 store muffinsformer og legg en Dumle i hver, hell over muffinsrøre-2/3 full.
Stek ved 225 grader midt i ovnen ca 15 min.
Ha bakepapir på brettet under formene så det ikke blir for varmt under.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar