Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

BOUNTYKAKE


Du trenger:
Bunn:
6eggehviter

200 g. melis
200 g. kokosmasse

Fyll:
6 eggeplommer

150 g. lys kokesjokolade
150 g. smør eller margarin
90 g. melis
1 ts vaniljesukker

Slik gjør du:
Eggehviter og melis piskes stivt. Rør inn kokos. Ha røren i langpanne kledd med bakepapir.
Stekes på 150 grader i ca. 30 minutter, nederste rille (pass tiden, skal bare være en anelse gylden).
Sjokoladen og smøret smeltes på svak varme.
Eggeplommer røres med siktet melis. Blandingen has i sjokoladeblandingen, rør til fin krem. Er den for bløt, tykner den i kjøleskapet.
Del bunnen i to og legg fyllet mellom, oppå og på sidene (ikke nødvendig hvis du serverer kaken i biter).
Pynt med kokos og gaffelmønster.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar