Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

AMERIKANSKE PANNEKAKER

Du trenger:
5 dl hvetemel
2 ss sukker
1 ts salt
1,5 ts bakepulver
5 dl melk
2 egg
4 ss smør, smeltet
2 dl mapel sirup
50 g smør

Slik gjør du:
Bland de tørre ingrediensene i en bolle.

Visp sammen egg og melk og hell blandingen i melet under omrøring. Rør til røren er glatt. Tilsett til slutt avkjølt smeltet smør.
Varm litt smør i en stor stekepanne. Tilsett ca. 3 ss røre og la den flyte utover. Pannekakene skal være ca. 12 cm i diameter. Når røren begynner å stivne snus pannekakene og stekes gylne på den andre siden. Pass på å ikke ha for sterk varme på platen slik at pannekakene blir rå inni.
Mapel sirup og smør til servering.

Tips: Server gjerne med rømme, vaniljekesam og akasiehonning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar