PAIBUNN,LAGE/STEKE

Her er noen tips når du skal lage og steke paibunn:

-Ikke strekk deigen når den kjevles eller legges i paiforma, da vil den krympe

-La paideigen bli romtemperert før du kjevler/trykker den ut i forma

-Når du har kledt forma med paideigen så setter du den inn i kjøleskapet i ca. 30min. Da stivner den og krymper ikke under steking.

-Dekk bunnen med aluminiumsfolie og fyll den med tørkede erter før steking, det forhindrer at bunnen hever seg. . Ta ut folien med ertene. Stek den tomme bunnen til den har en svak gyllen farge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar