Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

TIPS TIL TAPASBORD

.ovnsbakte potetbåter, gnidd inn med olivenolje, havsalt, grovkvernet pepper og evt litt pesto eller andre friske urter
· chillireker – pillede reker (ikke i lake!!) marinert med chilli, lime, hvitløk og olje; evt bruk en god chillisaus som basis og tilsett det du føler for
· kyllingvinger marinert i hot barbequesaus og grillet
· biter av kyllingbryst marinert i et eller annet godt – jeg har ofte brukt en hot thaimarinade – grillet eller stekt
· calamaris – kjøpt ferdig frosne og stekt i ovn – med yoghurtdressing eller vanlig tatziki ved siden av· kjøttboller – en aromatisk italiensk variant med masse urter, hakket oliven og hvitløk og en hottere indisk variant med blanding av lammekjøttdeig og karbonadedeig, tilsatt masse chilli, spisskummen, knuste grønne kardemommefrø etc
· salsa av cherrytomater, chilli, lime og masse frisk koriander
· salat av tomat, mozzarella og rødløk
· en god grønn salat
· godt brød
· div oljer, dressinger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar