Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

AFTER EIGHT RUTER

Du trenger:
250 g smør
3 dl demera sukker
4 egg, store
2 ts bakepulver
240 g hvetemel
1 dl kakao
6 dråper peppermynteolje
Pynt:
ca. 30 after eight

Slik gjør du:
Rør smør og sukker luftig.
Ha i ett og ett egg, rør godt mellom hvert egg.
Sikt på det tørre, rør godt.
Ha til slutt i peppermynteolje.
Ha røra i ei bakepapirkledd langpanne.
Stekes på 180 grader i 15-20 minutter.
Løft kaka ut av panna ved hjelp av bakepapiret.
Legg på after eigth platene med ca 5-10mm mellomrom (VIKTIG at kaka fortsatt er god å varm). Skjær i biter.
Legg kakene på fat når dem er avkjølt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar