Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

PISKING AV EGGEHVITER

- Ta ut eggene fra kjøleskapet i god tid før du skal bake. La dem bli romtempererte.
- Redskapene må være helt rene å tørre. Vask det eventuelt med litt eddik.
- Når du skal piske eggehviter som skal skjæres inn i kakedeigen, må du ikke piske dem for stive. Da blir de vanskelige å få tilsatt jevnt i deigen.

Slik gjør du:
Ha eggene i en bolle. Bruk ballongvisp eller elektrisk mikser å pisk eggehvitene sakte til de er skumaktige.
Pisk eggehvitene hardere til de blir snøaktige og kan formes som topper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar