Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

MYKE PEPPERKAKER


Du trenger:
150 g Smør
3 dl sukker
3 egg
4 dl hvetemel
1,5 ts bakepulver
1 ts malt kanel
1 ts malt nellik
1 ts malt ingefær
1 ts malt kardemomme
1,5 ts Lettrømme


Glasur:
100 g Kremost Naturell
100 g Smør
3,5 dl melis
1 ts vaniljesukker

Garnering:
0,5 dl hakkede valnøtter


Slik gjør du:
Rør smør og sukker hvitt og porøst. tilsett eggene, ett av gangen og rør deigen glatt mellom hver gang. Bland alle de tørre ingrediensene og sikt det i deigen. Tilsett rømmen til slutt og rør den forsiktig inn.
Hell røren i små former eller langpanne(22x32) og stek kaken på nederste rille på 175 grader i ca. 35 min. Hvelv ut og la den så bli avkjølt i formen.

Glasur:
Bland alle ingrediensene og rør til en glatt krem. Smør den jevnt over kaken. Strø over de hakkede nøttene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar