Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

GODE RÅD FOR Å LYKKES MED BAKING


- Sjekk at du har alle ingrediensene før du begynner
- Vei og gjør alt klart før du starter
- Bruke samme vekt og målebeger under hele oppskriften
- Stek alltid i riktig kakeform. Bruker du for liten form blir kaka flat og kompakt. Bruker du for liten form vil kaka flyte over og se mindre pen ut.
- Sett på stekeovnen før du begynner å bake, så er den varm til du trenger det.
- Riktig temperatur i ovnen er viktig for et godt resultat.
- Kontroller alltid kakene 5-10 min. før den oppgitte steketiden, siden alle ovner er ulike.
- Ved steking i varmluftovn , still gradene 10 grader lavere enn det som står o oppskriften.

- Sukkerbrød som bakes med bare potetmel, blir ganske tørt. Derfor er det nødvendig å bruke litt ekstra fruktsaft eller melk til dynking.
- Jeg dynker mine sukkerbrød med solo. Sukkerbrød med kakao dynker jeg med melk.

-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar