Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

ENKLE REGLER FOR STEKING AV KJØTT I PANNE

- Kjøtt som skal stekes, bør ha ligget i romtemperatur i minst 30 min.
- Tørk alt kjøtt som skal stekes med tørkepapir.
- Bruk ren stekepanne.
- Bruk ikke for mye fett og ikke for høy steketemperatur.
- La fettet få bruse ferdig og bli lysebrunt før kjøttet legges i pannen.
- Når kjøttet har fått fin stekeskorpe på begge sider, skal det etterstekes på svak varme. Ved høy steketemperatur over lengre tid blir kjøttet tør, og det kan dannes skadelige stoffer i stekeskorpen.
- Dersom du steker i flere omganger bør du koke ut pannen med litt vann mellom hver gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar