Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

SJOKOLADERULLEKAKE MED BANANKREM

Du trenger:
3 egg
1 dl sukker
1 dl hvetemel
1/4 bakepulver
3 ss kakao
1 ts vaniljesukker

Fyll:
2 dl kremfløte
1 banan, most

Slik gjør du:
Pisk stiv eggedosis av egg og sukker.
Sikt på det tørre og vend det forsiktig inn med en slikkepott.
Hell røra i en bakepapirkledd langpanne. Stryk røra jevnt utover. Pass på at hjørnene ikke blir for tynne.
Sett kaken i ovnen med en gang og stek den på 250 grader i ca 5 min..
Ta langpannen ut av ovnen og legg ei bakeplate over til kaken blir avkjølt. Da sprekker ikke kaka når du ruller den sammen.
Hvelv kaka på en rist og ta av bakepapiret.
Stivpisk kremfløten og bland i most banan og fordel det jevnt utover kaka. Rull kaka sammen og legg den forsiktig over på ett serveringsfat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar