Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

RØD SAUS

Du trenger:
2 dl sterk saft
sukker (kan sløyfes hvis safta er søt nok)
jevning av 1/2 dl kaldt vann + 1 ts potetmel

Slik gjør du:
Bland saft og vann litt sterkere enn til drikke. Smak til med sukker.
Rør ut potetmel i kaldt vann.
Kok opp saften, trekk kjelen til side og hell på jevningen under omrøring.
Sett kjelen tilbake på platen og kok opp (en boble) under omrøring.
Avkjøl sausen litt før den helles i en mugge. Dryss litt sukker over slik atd et ikke dannes snerk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar