Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

HJEMMELAGDE MARSHMALLOWS

Du trenger :
1 dl vann
2,5 ss gelatinpulver
4 dl Sukker
2,5 dl lys sirup
2 ts vaniljesukker
1 dl vann

Slik gjør du:
Bland vann og gelatinpulver i en kjøkkenmaskin og kjør til gelatinet er oppløst.
Hell de andre råvarene i en kasserolle og kok opp mens du rører i 10 minutter.
Spe med sukkerblandingen i kjøkkenmaskinen mens den går. Kjør i cirka 10 minutter til blandignen har nesten fått tredobbelt volum.

Sikt litt mel i en firkantet form, 20x20 cm.
Hell i røren. La den hvile i romtemperatur over natten.

Skjær i terninger.
Spis marshmallowsene som de er, ha dem i varm sjokolade, kakao eller stikk dem på spyd og grill over bålet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar