Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

EPLEKAKE

Du trenger:
150 g Meierismør
150 Rørsukker
3 Egg
250 g Glutenfri melblanding
1 ts Bakepulver
1 ts Vaniljesukker
6 Epler
Vaniljekrem
Jordbær, friske

Slik gjør du:
Bland smør og sukker godt. (Bruk gjerne brunt rørsukker.)
Ha i ett egg om gangen og rør inn.
Sikt mel, bakepulver og vaniljesukker og bland inn.
Hell røren i en springform som er smurt eller dekket med bakepapir.

Skjær eplene i tynne båter og stapp ned i deigen.
Stekes midt i ovnen ved 175 °C i ca. 30 minutter.

Server med vaniljekrem og friske jordbær.
Johannesen anbefaler «Go green» vaniljekrem som hun mener smaker bedre enn vanlig vaniljekrem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar