Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

PIZZASNURRER

Du trenger:
1 pk gjær
4 dl vann
6 ss olje nøytral
1 ts salt
1 l hvetemel

Fyll:
2 løk
2 hvitløkbåter
2 ss olje
2-3 dl ketchup
2 ts oregano
2 ts basilikum
1/2 ts kvernet hvit pepper
100 g pepperoni eller kokt skinke
100 g revet gulost

Slik gjør du:
Rør ut gjæren i lunken væske. Tilsett salt og det meste av melet, spar litt til utbaking. Elt til deigen godt sammen.
Legg et klede over og sett den til heving ca 45 min.
Fyll: Finhakk løk og hvitløk og fres bitene myke i varm panne med olje. Dryss over tørkede krydderurter og bland inn ketchup. Smak til med pepper. Avkjøl.
Ha deigen på bakebordet og del den i fire. Kjevle ut hver del til ca 20 x 30 cm. Fordel fyllet utover deigen, legg pepperoniskivene/skinkebitene utover, dryss ost over og rull den sammen fra langsiden. Del hver rull i 8-10 biter. Legges på bakepapirkledd stekebrett og etterheves i ca 30 min.
Stekes på 225 grader i ca 15 minutter på midterste rille.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar