Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

HVITLØKSBRØD

Du trenger:
50 gr. gjær
1 liter vann
200 gr. margarin
2 ts. salt
1 stor bunt persille
4 hvitløksfedd
ca. 24 dl. hvetemel
egg til pensling

Slik gjør du:
Smuldre gjæren i en bolle. Smelt margarinen og lunk vannet, rør gjæren ut i væsken.Tilsett salt, finhakket persille og presset hvitløk.
Elt inn mel til en glatt og smidig deig.
La den heve under plast til dobbel størrelse, ca. 30-40 minutter.
Ta deigen på bordet og del den i like deler, trill runde boller og lag så en tut i enden av hver, snurr den gjerne og legg bollen på platen som en løk.Etterhev bollene under klede eller plast.
Snitt i bollene og pensle dem med egg.Stek bollene midt i ovnen ved 250 grader i 10-15 minutter.
Avkjøl dem på rist.Hvitløksbrødene kan dypfryses og er gode til grillmat og på tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar