Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

DELE OG RENSE HUMMER

- Legg hummeren på en spekefjel med buken ned. Trekk ut halen.
- Bruk en kraftig kniv og stikk spissen ned i midtlinjen på hummeren litt ovenfor der brystskjold og hale møtes. Skjær nedover spissen av halen.
- Skjær deretter oppover mellom øynene.
- Fjern paven (magesekken) som ligger som en liten pose like bak øynene.
- Fjern den mørke strengen (tarmen) i halen.
- Brekk av den lille bevegelige delen av klørne. Knekk den store delen med bredsiden av en kraftig kniv eller med en hammer. Pass på at skallet ikke knuses, det skal bare knekkes så mye at klokjøttet kan tas helt ut.
- Hummeren er nå klar til å serveres naturell.
- Skal den brukes i forskjellige retter, tas halekjøttet ut av skallet, innmaten tas ut av brystskjoldet og kjøttet tas ut av klørne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar