Velkommen til min matblogg!!

Her legger jeg ut mine favoritt oppskrifter på kaker, middager,småretter og desserter.
Legger også ut bilder av kaker jeg har pynta og gode tips til baking og matlaging!
Oppskriftene og tipsene er hentet fra ulike nettsider, kokebøker og venner og bekjente!
Noen av dem har jeg gjort om litt på, etter hva jeg liker:)
Kanskje får du noen tips eller ideer .
Gi meg gjerne tilbakemelding på siden, oppskrifter og tips!
Tar imot både ris og ros!!

TACOPAI


Du trenger

Paideig:
250 g hvetemel

180 g margarin
1 ss kaldt vann
1/2 ts salt

Fyll:
400 g kjøttdeig
1 pose tacokrydder
1 dl vann
1/2 stor løk surret alene
2 tomater

Krem:
3 dl rømme

3 fedd hvitløk, presset
2 ss majones
pepper
ost, revet

Slik gjør du:
Ha mel, smør og salt i en kjøkkenmaskin. Elt sammen og tilsett vann underveis. Pakk deigen inn i plast og legg den 30 min. i kjøleskapet.
Trykk deigen ut i paiforma.
Forstekes på 200 grader i ca. 15 min.
Stek kjøttdeigen og bland i tacokrydder og vann. La det småkoke i ca 5 min. Ha det i paibunnen.
Surr løken og del opp tomatene i små biter. Strø dette over kjøttdeigen.
Bland sammen rømme,majones og presset hvitløk. Smak til med pepper.
Fordel dette over kjøttdeigen og strø på ost.
Stekes på 200 grader til osten er gyllen. (ca. 20-30 min)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar